Saya nak kongsikan 3 jenis keraguan pelanggan di facebook dan cara atasi keraguan tersebut
1) Ragu-ragu dengan produk
Pelanggan merasakan produk yang kita jual kurang berkualiti ataupun barang yang kita jual itu tidak berkesan mengatasi masalah mereka.
Cara atasinya : Menunjukkan kekuatan produk anda seperti pengesahan atau bukti yang paling baik adalah sekiranya anda boleh mendapatkan pengiktirafan dari pihak-pihak berkaitan bagi produk.
2) Ragu-ragu dengan penjual
Bakal pembeli ragu terhadap anda sebagai penjual. mereka merasakan anda mungkinseorang scammer yang suka menipu duit pelanggan .
3) Ragu-ragu pada diri mereka sendiri
Perasaan ragu ini adalah apabila bakal pelanggan mengakui kehebatan produk serta kredibiliti anda sebgaai penjual.Tetapi mereka tidak yakin adakah produk affiliate tersebut sesuai untuk mereka.
Cara atasinya : ialah memberi testimoni yang mempunyai ciri-ciri yang sama dengan diri mereka. contohnya kalau bakal pelanggan anda seorang ayah,maka bagi testimoni pelanggan sedia ada yang merupakan seorang ayah.
www.serum4arjuna.blogspot.com
Copy dari Tuan Haris Anuar
Tiada ulasan:
Catat Ulasan